W pracy z dziećmi wykorzystujemy nowatorskie, ale sprawdzone już metody, które pomogą dzieciom uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania i rozwiną w nich zainteresowania zdobywaniem wiedzy. Zapewniamy naszym dzieciom idealne warunki do harmonijnego rozwoju zarówno umiejętności manualnych, ruchowych, plastycznych, intelektualnych, jak i emocjonalnych.
Poza przytulaniem, brykaniem i czytaniem zapewniamy dzieciom zabawy niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju. W ciągu dnia zmieniamy dzieciom pieluszki, a także maluszki są obserwowane i prowadzone do toalety, kiedy tego potrzebują. Plan dnia jest dostosowywany w miarę możliwości do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Wszystko to odbywa się w domowej atmosferze i jest prowadzone pod okiem troskliwych opiekunek.
Dodatkowo w żłobku prowadzone są dwa razy w tygodniu zajęcia z rytmiki oraz podstawowe zajęcia z języka angielskiego. Dzieci codziennie ćwiczą gimnastykę buzi i języka podczas zajęć logopedycznych.
Discover your dream home in New York through https://www.housebuyers.app/pennsylvania/.
Wszystkie zabawy w naszym żłobku staramy się dostosowywać do danej pory roku, bądź zbliżających się uroczystości, np. Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Rodziny itp. Wszystkie zajęcia dostosowane są do rozwoju psychofizycznego dziecka w wieku od 1 do 3 lat. Nasz żłobek jest placówką kameralną, co umożliwia indywidualne podejście do każdego dziecka. Charakter placówki pozwala na poświecenie każdemu dziecku dostatecznej uwagi i ciepła. Kierujemy się zasadą, że dobro Dziecka jest dla nas wartością nadrzędną.
GODZINA | ZAJĘCIA |
---|---|
6.30 – 8.30 | Schodzenie się dzieci do żłobka. Zabawy indywidualne według inwencji dzieci w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunek. Przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłków. |
9.00 – 9.20 | Czynności higieniczno–sanitarne po posiłku. Mycie ząbków. |
9.20 – 10.00 | Realizacja zadań wychowawczo edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, przyrodniczej, plastycznej i muzycznej. Zajęcia dodatkowe (język angielski). |
10.00 – 10.30 | Drugie śniadanie. Czynności higieniczno–sanitarne po posiłku. |
10.30 – 11.30 | Kontynuacja zabaw z całą grupą. Spacery, zabawy na placu zabaw. Czynności higieniczne. |
11.30 – 12.00 | Obiad. Pomoc przy spożywaniu posiłków. |
12.00 – 14.00 | Czas na sen i leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek, czytanych bajek. |
14.00 – 14.30 | Czynności higieniczno–sanitarne. Podwieczorek. Zajęcia dodatkowe z rytmiki. |
14.30 – 16.30 | Zabawy popołudniowe: konstrukcyjne, budowlane, tematyczne, dydaktyczne. Pobyt na świeżym powietrzu. Oczekiwanie na rodziców. Zabawy dowolne. |
Dzieci siedzą na podłodze. Opiekun rozdaje maluchom przytulanki i zaprasza je na spacer po sali. Dzieci trzymają zabawkę w reku i idą za opiekunem, który recytuje „Idzie, idzie miś, co zobaczy dziś?” Podchodzi do różnych miejsc w sali i nazywa je, np. To jest stół. Dzieci pokazują trzymanym w rączkach zabawkom nazywane przez opiekuna miejsca i przedmioty.
Na podłodze opiekun wykleja za pomocą kolorowej taśmy malarskiej: ulicę, parking i przejście dla pieszych. Zachęca dzieci aby: jeździły po przygotowanej ulicy, parkowały w wyznaczonym miejscu, uważnie przejeżdżały przez przejście dla pieszych.
Opiekunowie układają na podłodze maty wykonane z różnego rodzaju materiałów o różnych fakturach, grubościach, otworkach zrobionych z: zakrętek po słoikach, butelkach, folii aluminiowej, bom belkowej, rolkach po papierze toaletowym, grochu, fasoli, itp. Zadaniem dzieci jest próba przejścia przez ścieżkę bosa stopą.